Jeśli zapytacie, co jest najważniejsze dla producentów wszystkich smartfonów to zapewne najpopularniejszą odpowiedzią będą pieniądze. Cóż, w sumie nie jest to jakaś zła odpowiedź, ale już od jakiegoś czasu zaczyna z nią konkurować druga, chodzi tu o wizerunek. Jeżeli dobrze się w głębimy w strony internetowe to hasła typu ,,Kasa, pieniądze??? będą przodować jeśli napotkamy się na dyskusje o jakimkolwiek producencie. Tutaj nieważne jest czy rozmowa tyczy się giganta rynku, czy mniejszej firmy, zawsze to pieniądze są na pierwszym miejscu. Oczywiście, że trudno się z tym nie zgodzić, gdyż logiczne jest, że żadna firma nie będzie pracować charytatywnie. Liczą się w głównej mierze zyski, ale na pewnym poziomie duże firmy nie muszą się o nie już tak bardzo martwić. Na przykład firma Samsunga czy Apple pokazują, że nie ważne co zaprezentują obecnie na rynku, to i tak będą liczyć na świetne wyniki finansowe. Po premierze urządzeń, zawsze przez sieć przeleję się masa narzekania, a i tak potem producenci wyślą informację prasową z rekordowymi wynikami sprzedaży. Czy sytuacja też tak wygląda na dalekim wschodzie? To tam właśnie powstał ,, perfekcyjny?? według twórców smartfon z Państwa Środka, czyli OnePlus One. Historia ta jest tak ciekawa, że mogłaby się wydawać, że jest z bajki, ponieważ w ciągu kilku miesięcy powstała firma, która wypuszcza na świat topowe urządzenie w naprawdę bardzo niskiej cenie. Wszyscy jesteśmy w szoku a ,,Ręce same składają się do oklasków?? – okazuje się jednak, że bajek nie ma, no chyba, że to telewizyjna bajka. Niestety w tym wypadku, nie ma żadnej genialnej historii, która będzie opisywana, a mały przekręt. A więc po kolei, firma OnePlus, czyli firma stworzona przez byłego wiceprezesa Oppo Pete Lau, tak naprawdę należy do Oppo. Urządzenie to powstało pod nadzorem dużej Chińskiej firmy, jednak pod szyldem nowej, dla wielu z Was będzie zastanawiające, dlaczego Oppo zdecydował się na taki ruch? Bo przecież Oppo mógł stworzyć to urządzenie pod swoją marką. I tutaj mamy właśnie stwierdzenie, że wizerunek jest ważniejszy, a nie pieniądze. Oppo robi naprawdę bardzo dobre urządzenia, ale nie są one tak tanie, jak chociażby produkty od Xiaomi. Oczywiście można by obniżyć cenę swoich produktów i zrobić wokół tego kampanię reklamową, ale wtedy ciężko byłoby wrócić na wysoki poziom o ile byłoby to w ogóle możliwe. Tanie urządzenia sprzedają się dobrze, bo właśnie są tanie. Jeśli nagle staną się drogie, to ich sprzedaż spadłaby drastycznie. Dlatego wprowadzenie OnePlus One, jako nowy model Oppo, sprawiłoby, że inne produkty chińskiej firmy nie miałyby sensu. Dlatego Oppo dba o swój wizerunek i lepszym dla niego rozwiązaniem było stworzenie zupełnie nowej marki, która może rywalizować z Xiaomi, niż obniżenie cen swoich produktów. Czy było to opłacalne finansowo, tego nigdy się nie dowiemy. Jedno jest pewne, firma gdyby nie stworzyła marki OnePlus, to wizerunek Oppo byłby nadal taki sam.